Organisaties zien als een systeem

Het systeem als organisch geheel, een verzameling van onderling verbonden en van elkaar afhankelijke onderdelen volgens bepaalde structuren en patronen. Om beweging in je organisatie te creëren is het belangrijk om niet alleen te kijken naar wat zich aan de oppervlakte aandient maar ook naar die onderliggende structuren en patronen, naar de onderstroom. Anders blijf je met gebeurtenissen bezig zonder de oorzaak aan te pakken.

Weten waarom je doet wat je doet

Het bestaansrecht van een organisatie ligt niet alleen binnen de muren van de eigen organisatie maar ook daarbuiten. Werk je wel volgens je purpose, visie en je cultuur? Wat voeg je toe voor je klant en draag je bij aan je medewerkers? Stel jezelf steeds de vraag: Waarom doe ik wat ik doe en draagt het bij aan?

Goede communicatie vooraf, tijdens en erna is cruciaal

Veranderen is niet makkelijk. Het kost vaak tijd die er niet is. Wat nieuw is, is niet direct gewoon(te) en mensen doen niet altijd direct wat je van hen verwacht. Welke spanning levert veranderen op binnen teams of bij klanten? Hoe ga je hier mee om? Hoe neem je die weg? ‘’Gewoon doen’’ kan dus lastiger zijn dan verwacht. Goede communicatie is cruciaal en draagt bij aan het succesvol implementeren van veranderingen.

Je wilt:

  • Verandering succesvol implementeren
  • Teams leren om te gaan met spanning, weerstand en klanten
  • Een wendbare organisatie
  • Excelleren in positieve klantervaringen
  • Waarde creëren
  • Van productgericht naar klantgericht denken
  • Een cultuurscan van je organisatie

bijgesneden kransjes fiets.jpeg